Dzisiaj na naszym blogu garść zwrotów przydatnych w trakcie podróży i pobytu w hotelu. Jak dokonać rezerwacji, zameldować się, zgłosić uwagi oraz dowiedzieć się szczegółów związanych z ofertą, tak aby pobyt upłynął nam miło i przyjemnie - tego wszystkiego dowiecie się  w dzisiejszym wpisie.

Making a reservation / booking a hotel - rezerwacja hotelu

HOTEL RECEPTIONIST - recepcjonista

  • Hello, how can I help you? - Dzień dobry, w czym mogę pomóc?
  • I’m sorry we’re full. It’s high season. - Przykro mi, nie mamy wolnych pokoi. To szczyt sezonu.
  • How long are you going to stay? - Jak długo zamierza Pan się zatrzymać?
  • Would you like a room with a bath or a shower?- Czy życzy sobie Pan pokój z wanną czy prysznicem?
  • How would you like to pay? - Jaką formę płatności Pan wybiera?

HOTEL GUEST - gość hotelowy

  • Are there any vacancies? - Czy są wolne pokoje?
  • I’d like to book a single room for 20th September.- Chciałbym zarezerwować pojedynczy pokój na 20 września.
  • We’d like to stay in a double room for one night.- Chcielibyśmy zatrzymać się w podwójnym pokoju na jedną dobę.
  • Do all the rooms have air-conditioning / a safe / a bath / a shower/? - Czy wszystkie pokoje są wyposażone w klimatyzację / sejf / wannę / prysznic?
  • Is breakfast included? - Czy śniadanie jest wliczone w cenę?
  • When do you serve breakfast? - O której godzinie podawane jest śniadanie?
  • How much is it per night / for 5 days? - Jaka jest cena za dobę / pięć dni?
  • How much is a suite? - Ile kosztuje apartament?
  • How much is it for a child? - Jaka jest cena za dziecko?
  • Is it full board (FB) / half board (HB) / all inclusive(AI)? - Czy to jest pełne wyżywienie/ śniadanie i obiado-kolacja / wyżywienie plus napoje?
  • Could I have a wake-up call at 7.30 tomorrow morning, please? - Chciałbym zamówić budzenie na 7.30 jutro rano.
  • Do you take credit cards?- Czy możliwa jest płatność kartą?
  • I'd like to book a room with a view. - Chciałbym zarezerwować pokój z widokiem.
  • We'd like a twin room - Chcielibyśmy pokój z dwoma pojedynczymi łóżkami.

Checking in at the hotel - Meldowanie się w hotelu

RECEPTIONIST

  • Welcome to SPRING HOTEL! How may I help you? - Witamy w SPRING HOTEL, w czym mogę pomóc?
  • Can I have your name, please? - Poproszę Pana godność.
  • Could you spell it? - Czy może Pan przeliterować?
  • Have you got a reservation? - Czy ma Pan rezerwację?
  • Please sign your name here.- Poproszę o podpis w tym miejscu.
  • Fill in / out this form, please.- Proszę o uzupełnienie tego formularza.
  • This is your key to room 356, please follow me.- Oto Pański klucz do pokoju 356, proszę za mną.
  • Have a nice stay! - Miłego pobytu!

GUEST

  • We have a reservation for a double room for 3 days.- Mamy rezerwację na pokój dwuosobowy na trzy doby.
  • My name is Smith.- Nazywam się Smith.
  • Could you show us another room, please? - Czy może nam Pani pokazać inny pokój?
  • Where's the restaurant? - Gdzie znajduje się restauracja?
  • What facilities do you offer? - Jakie udogodnienia Państwo oferujecie?
  • Do you have an indoor pool? - Czy jest basen kryty?
  • Could you please call me a taxi for tomorrow morning?- Czy mogłaby Pani zamówić mi na jutro rano taksówkę?
  • Could you prepare my bill / invoice, please? - Czy mogłaby Pani przygotować mój rachunek / fakturę?
  • Do you lock the front door at night? - Czy drzwi wejściowe są zamykane na noc?
  • What time should I check out? - O której godzinie powinnam się wymeldowac?
  • Thank you for a very pleasant stay! - Dziękuję za bardzo przyjemny pobyt!

Problems / Obstacles- Trudności / Przeszkody

1) There isn’t …- Brak…

  • hot water- ciepłej wody
  • toilet paper- papieru toaletowego
  • soap- mydła
  • shampoo- szamponu
  • towels- ręczników
  • iron- żelazka
  • hairdryer- suszarki

2) The rooms is too …- Pokój jest zbyt…

  • small- mały
  • hot- gorący
  • cold- zimny
  • noisy- głośny
  • dirty- brudny

3) The … is broken/ out of order/ doesn’t work- …. nie działa

  • heating- ogrzewanie
  • shower- prysznic
  • TV set- telewizor
  • air-conditioning- klimatyzacja

Notices - powiadomienia, informacje

  • Do not disturb- Proszę nie przeszkadzać
  • Lift out of order- Winda nie działa
  • No vacancies- Brak wolnych pokoi
  • No-show fee- opłata za niestawienie się w hotelu po dokonaniu rezerwacji